Kontakty

Velociped klub
Velocipéd klub
Nová Paka

Počet zobrazených článků: 15 (z celkem 48 nalezených)

| 0-15 | 15-30 | 30-45 | 45-48 |

Cyklo výlet na Smrk 2020 - pozvánka

Cyklo výlet na Smrk
   Oddíl lyžování TJ Sokol Stará Paka z.s. pořádá o víkendu 26.6 – 28.6.2020 již tradiční cyklistickou vyjížďku s názvem Smrk 2020. „S názvem Smrk“ píšu proto, že minulé ročníky vedly vždy skutečně na Smrk (1124 m.n.m.) nejvyšší horu českých Jizerský hor. Trasa z důvodů lepší dostupnosti vedla po polském území. Letos z důvodu uzavření státních hranic jako opatření proti šíření koronaviru budeme muset tento tradiční cíl vynechat a spokojit se pouze s trasou v České republice.

Důvod pro změnu trasy jsem vysvětlil výše a tak teď popíšu organizační záležitosti.
   Celá akce začíná v pátek 26.6.2020 v 18:00 srazem účastníků na Staropacké boudě v Rokytnici nad Jizerou. Večer se domluvíme a probereme navrženou trasu (viz níže) a čas startu. Když bude hezky, můžeme při tom opéct nějakého buřta.
   Ráno 27.6.2020 po snídani bychom vyrazili na kola s obědem někde na trase. Po návratu na boudu v odpoledních hodinách provedeme zhodnocení akce. Ráno 28.6.2020 po snídani a úklidu se vytrousíme k domovům.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 15. 06. 2020 | 1481 přečtení |

Nastal konec prázdnin a to je čas kdy náš Oddíl lyžování pořádá „Vejšlapy“ po různých částech našeho kraje. Nejinak tomu bylo i letos. Na den 31. srpna 2019 jsme naplánovali pro nás zcela novou trasu ze Dvora Králové nad Labem do Lázní Bělohradu v délce něco málo přes 24 km.
   Vše bylo naplánováno, pozvánka zveřejněna kde se dalo. Otázka byla jaké bude počasí a tím pádem jaká bude účast. Celé léto bylo vedro jako na Sicílii a tak jsme věřili, že takové počasí vydrží i na náš den. Ostatně po loňském špatném a deštivém vejšlapu bychom si to zasloužili.
Mapa trasy - orientační
   V sobotu 31.8.2019 ráno bylo trochu chladněji než předchozí dny, ale bylo krásně jasno. Nic nebránilo tomu vyrazit na tůru. Odjezd byl naplánován v 8:33 hodin z nádraží ve Staré Pace přímo do Dvora Králové nad Labem. I přesto, že bylo pěkné počasí, se nás na nádraží sešlo pouze sedm statečných. Téměř prázdným osobáčkem nás staropacký rodák Milda Frýba vyvezl přesně dle jízdního řádu směrem do Dvora. Cestou jsme měli čas podrobněji probrat nastávající pěší výlet.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 15. 09. 2019 | 1980 přečtení |

Vejšlap 2019 - pozvánka

Konec prázdnin se blíží a proto na 31. srpna plánuji další ročník tradičního Vejšlapu po našem okolí.
   Tentokrát se vydáme téměř východním směrem a trošku dále než bylo naším zvykem posledních let a je také trochu delší. Něco málo přes 22 km.
Mapa trasy - orientační
   Pojedeme ráno v 8:33 hodin vlakem ze Staré Paky do Dvora Králové nad Labem. Na nádraží ve Dvoře vystoupíme z osobáčku a vyrazíme do stěny, protože začátek bude trošku do kopce.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 18. 08. 2019 | 1738 přečtení |

Smrk 2019 - cyklo výlet

Osmý ročník cyklo výletu na Smrk.

Již po osmé byl Oddílem lyžování na 29.6.2019 naplánován cyklo výlet ze Staropacké boudy v Rokytnici nad Jizerou na Smrk (1124 m.n.m.) v Jizerských horách.
   Několik týdnů před naplánovaným termínem výjezdu panovalo v našem kraji letní slunečné počasí bez dešťů s tropickými teplotami přes 30 stupňů. I předpověď na poslední červnový víkend neměnila ráz předchozího počasí.
   Vše nasvědčovalo tomu, že se nám konečně po dvou nezdárných letech podaří Smrk pokořit. Moc jsem se těšil na pěknou akci i na silnou účast cyklistů. Těsně před akcí muselo několik nahlášených cyklistů svoji účast z různých osobních a zdravotních důvodů odvolat. Jinak by byla plná bouda. Nakonec 12 odvážlivců nebyla až tak silná účast ale přesto docela slušná. O tom ale později.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 15. 07. 2019 | 2005 přečtení |

Cyklo výlet na Smrk 2019 - pozvánka

Cyklo výlet na Smrk

Oddíl lyžování pořádá 29.6.2019 již osmý cyklo výjezd na Smrk (1124 m.n.m.).

Start je v 9:00 od Staropacké boudy v Rokytnici nad Jizerou (825 m.n.m.).
   Trasa povede pravděpodobně po vyzkoušených cestách po Kládovce, přes Krakonošovu snídani, křižovatku pod Voseckou boudou, Terexem na státní hranici a do polských Jakuszyc. Dále přes polské osady Orle, Górzystów a Polanu Izersku po telegrafní cestě až na Smrk (1124 m.n.m).
   Zpáteční cesta vede již po českém území přes Předěl, Jizerku a Jizerským údolím přes Harrachov na Staropackou boudu.
   Je to stejná osvědčená trasa jako v roce 2016 (vyberte světle modrou trasu v mapě). Vyhrazuji si právo změny, na konkrétní trase se domluvíme večer přímo na chalupě.

Sraz na boudě je v pátek 28.6.2019 odpoledne po 18:00. Na boudě je zajištěno pouze spaní na dvě noci (pátek a sobota) bez jídla. Jídlo si musí každý zabezpečit sám. Jedná se o dvě večeře (pátek a sobota), dvě snídaně (sobota a neděle) a samozřejmě něco s sebou na kolo. Sobotní oběd bude někde na trase, pravděpodobně na Jizerce.

Pro příjezd autem až na boudu je potřeba povolenka od rokytnické radnice v hodnotě 50,-Kč. Tu je možno zakoupit přímo na radnici v infocentru. Podmínky včetně pracovní doby jsou v tomto článku.
   Další možností je nechat auto na odstavné ploše pod ouvozem před zákazovou značkou. Je to cca 1 km od boudy.

Pevně věřím, že počasí nás nezklame a výlet se podaří.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 21. 06. 2019 | 673 přečtení |

Přechod Staropackých hor 2019

Levínská Olešnice

Klub českých turistů opět letos pořádá tradiční zimní "Přechod Staropackých hor".

My staropačtí lyžníci a čekatelé na větší porci sněhu je podpoříme v jejich aktivitě a půjdeme se také projít.

12.ledna 2019 bychom vyrazili v 9:00 hodin po svejch od staropacký Starý školy přes Podlevín do Levínské Olešnice. V místní hospodě se trochu občerstvíme a popovídáme.
   Po odpočinku vyrazíme zpět k domovu přes Ždírec a kolem lomu Hvězda do Staré Paky. Tady se rozloučíme a rozejdeme domů nebo provedeme další společenskou trachtaci. Na tom se domluvíme při zpáteční cestě.

Kdo chcete, přijďte se trochu protáhnout po svátečním lenošení na konci loňského roku a provětrat svoje ztuhlé údy.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 05. 01. 2019 | 847 přečtení |

Vejšlap 2018 - pozvánka

Blíží se konec prázdnin a to je čas našeho tradičního letního "Vejšlapu". Pohledem do kalendáře jsem zjistil, že vhodný termín je 1.září 2018.
   Poměrně dlouho jsem přemýšlel, kam se vypravit a jakou trasu zvolit, aby s námi mohli jít i ti méně zdatní nebo ti co jim zdravíčko už dlouhé trasy nedovolí absolvovat. Nakonec jsem se rozhodl pro trasu v okolí Nové a Staré Paky, která pro většinu turistů nebude žádným překvapením. Ale dá se z ní kdykoliv odbočit a nějak si ji zkrátit.
   Vzhledem k tomu že je trasa krátká, tak jsem se ji snažil nějak okořenit, aby bylo na co vzpomínat. To koření tam také nasypeme jako při správném vaření hned na začátku.

Tak a teď k vlastnímu programu:

Jak jsem již psal, trasa je v našem okolí a tak sraz "šlapáků a šlapek" bude letos 1.září v 7:15 hodin v naší vsi u Staré školy. Proč tak brzo se dozvíte hned v zápětí a souvisí to s tím kořením. Do baťohu si prosím vemte nějakého buřta a trochu toho chleba nebo jiného pečiva.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 14. 08. 2018 | 1934 přečtení |

Smrk 2018 - cyklo výlet

Sedmý ročník cyklo výletu na Smrk.

V sobotu 23.6.2018 uspořádal Oddíl lyžování sedmý ročník cyklo výletu na nejvyšší kopec Jizerských hor Smrk (1124 m.n.m.).
   Po téměř dvou měsících krásného letního počasí s teplotami často překračujícími 30 stupňů nebyla přepověď na náš víkend nijak růžová.
   Zatažená obloha, častý déšť a teplota neměla v horských partiích dosahovat ani 15 stupňů a kolem Jizerky ani 10 stupňů. To, co meteorologové předpověděli, to se jim konečně a pro nás bohužel, povedlo. Však se dočtete v dalším textu, jak jsme dopadli s naším výletem.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 27. 06. 2018 | 2595 přečtení |

Cyklo výlet na Smrk 2018 - pozvánka

Cyklo výlet na Smrk

Oddíl lyžování pořádá 23.6.2018 již sedmý cyklo výjezd na Smrk (1124 m.n.m.).

Start je v 9:00 od Staropacké boudy v Rokytnici nad Jizerou (825 m.n.m.).
   Trasa vede po vyzkoušených cestách přes Kládovku, křižovatku pod Voseckou boudou, Terexem přes státní hranici do polských Jakuszyc. Dále přes polské osady Orle, Górzystów a Polanu Izersku po telegrafní cestě až na Smrk (1124 m.n.m).
   Je to stejná osvědčená trasa jako vloni (vyberte světle modrou trasu v mapě).

Sraz na boudě je v pátek 22.6.2018 odpoledne po 18:00. Na boudě je zajištěno pouze spaní na dvě noci (pátek a sobota) bez jídla. Jídlo si musí každý zabezpečit sám. Jedná se o dvě večeře (pátek a sobota), dvě snídaně (sobota a neděle) a samozřejmě něco ssebou na kolo. Sobotní oběd bude někde na trase, pravděpodobně na Jizerce.

Další možností je nechat auto na odstavné ploše pod úvozem před zákazovou značkou. Je to cca 1 km od boudy.

Pevně věříme, že počasí nás nezklame a výlet se podaří.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 30. 05. 2018 | 2062 přečtení |

Oddíl lyžování na konci prázdnin pořádal v sobotu 26.8.2017 tradiční „Vejšlap” po českých luzích a hájích.
   Loňský rok jsme se pohybovali údolím říčky Kamenice a tak jsme se letos vydali do kopců více na východ od Staré Paky. Trasa byla naplánována z údolí Pilníkovského potoka přes hřeben do údolí řeky Labe a tento plán jsme také bezezbytku dodrželi.
Mapa trasy - orientační
   Sraz všech účastníků byl ráno 26.8.2017 na staropackém nádraží v 8:20 hodin. Do odjezdu vlaku přišlo na nádraží bohužel pouze šest turistů. Jmenovitě: Láďa Frýba, Milan Straňák, Bára a Lukáš Jarošovi a Jana a Vašek Šepsovi. Vlakem v 8:34 hodin jsme ze Staré Paky jeli do Pilníkova, kam jsme dorazili v 9:25 hodin.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 01. 09. 2017 | 2755 přečtení |

Vejšlap 2017- pozvánka

Oddíl lyžování na konci prázdnin pořádá v sobotu 26.8.2017 tradiční „Vejšlap” po českých luzích a hájích.
   Loňský rok jsme se pohybovali údolím říčky Kamenice a tak se letos vydáme do kopců více na východ od Staré Paky. Nebojte, i voda bude na trase a to ne ledajaká, bude to přímo náš největší veletok.
   Trasu jsem naplánoval více kopcovitou, ale neměla by být příliš náročná. První třetinu trasy půjdeme do kopce a zbytek cesty do cíle to bude opačně a to z kopce a po rovině. Samozřejmě se nějakému drobnému stoupání nevyhneme, ale není se čeho bát.
Tak a teď k vlastnímu programu:
   Sraz všech zájemců bude ráno 26.8.2017 na staropackém nádraží v 8:20 hodin. Vlakem v 8:34 hodin pojedeme do Pilníkova, kam bychom měli dorazit v 9:25 hodin.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 16. 08. 2017 | 2546 přečtení |

Smrk 2017 - cyklo výlet

Šestý ročník cyklo výletu na Smrk.

Letos jsme na Smrk v Jizerský horách nejeli tradičně poslední červnový ale až první červencový víkend. Toto neplánované rozhodnutí nás bohužel připravilo o pěkné počasí uplynulých týdnů. O tom ale až později.
   Předpověď počasí nebyla příznivá, ale přesto jsme se na tento vejlet těšili. Předpověď se samozřejmě odrazila i na zájmu o tuto porci kilometrů na kole v horách. Od zveřejnění pozvánky na vejlet jsem zaznamenal pouze dva nebo tři dotazy s možnou účastí. To nevypadalo moc dobře.
   Jako pořadatelé jsme se přesto v pátek 30.6.2017 odpoledne vydali na Staropackou boudu s nákladem potravin, troškou tekutin a kopcem elánu. Připravili jsme ohýnek a očekávali příjezd tří nahlášených cyklistů. Ze tří nakonec přijeli jen dva. A i to nás vzhledem k nepříznivé předpovědi počasí potěšilo.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 09. 07. 2017 | 2560 přečtení |

Cyklo výlet na Smrk 2017 - pozvánka

Cyklo výlet na Smrk

Oddíl lyžování pořádá 1.7.2017 již tradiční letní cyklo výjezd na Smrk (1124 m.n.m.).

Start je v 9:00 od Staropacké boudy v Rokytnici nad Jizerou (825 m.n.m.).
   Je to stejná osvědčená trasa jako vloni (vyberte světle modrou trasu v mapě).

Sraz na boudě je v pátek 30.6.2017 odpoledne po 18:00. Na boudě je zajištěno pouze spaní na dvě noci (pátek a sobota) bez jídla. Jídlo si musí každý zabezpečit sám. Jedná se o dvě večeře (pátek a sobota), dvě snídaně (sobota a neděle) a samozřejmě něco ssebou na kolo. Sobotní oběd bude někde na trase, pravděpodobně na Jizerce.

Pevně věříme, že počasí nás nezklame a výlet se podaří.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 04. 06. 2017 | 964 přečtení |

Tak jako každý rok, tak i letos pořádal Oddíl lyžování na konci prázdnin v sobotu 27.8.2016 tradiční „Vejšlap” po vlastech českých.
  Poslední dva roky jsme se pohybovali v jižnější části Českého ráje. Letos jsme proto zavítali více na sever do krásných míst železnobrodska. Trasa byla naplánována Palackého stezkou z Plavů do Spálova krásným údolím řeky Kamenice.
Mapa trasy - orientační
  Ráno 27.8.2016 dorazilo na staropacké nádraží devět natěšených turistů a v 8:31 hodin jsme vlakem vyjeli do Plavů s přestupem v Železném Brodě. Do zastávky Plavy jsme dorazili přesně dle jízdního řádu v 9:18 hodin.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 11. 09. 2016 | 2967 přečtení |

Vejšlap 2016 - pozvánka

Tak jako každý rok, tak i letos pořádá Oddíl lyžování na konci prázdnin v sobotu 27.8.2016 tradiční „Vejšlap” po vlastech českých.
     Poslední dva roky jsme se pohybovali v jižnější části Českého ráje. Letos se podíváme více na sever do krásných míst železnobrodska. Trasu jsem naplánoval Palackého stezkou z Plavů do Spálova krásným údolím řeky Kamenice. Půjdeme po levém břehu po proudu řeky Kamenice pěšinou, která se podobá velice oblíbené Riegrově stezce ze Spálova do Semil. Délka trasy je odhadnuta asi na 13 km a provede nás poslední částí řeky Kamenice, protože ve Spálově řeka končí svoji pouť a vlévá se do Jizery.
Mapa trasy - orientační
    Sraz všech zájemců bude ráno 27.8.2016 na staropackém nádraží v 8:20 hodin. Vlakem v 8:31 hodin pojedeme přes Železný Brod, kde přestoupíme do Plavů. Na zastávce Plavy bychom měli být v 9:18 hodin.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 18. 08. 2016 | 2826 přečtení |

Vejšlap

07.01.2024:
Zpráva o činnosti OL za rok 2023
Do sekce "Ke stažení" byla vložena Zpráva o činnosti Oddílu lyžování TJ Sokol Stará Paka z.s. za rok 2023.

06.01.2024:
Termíny brigád

10.01.2020:
Stanovy
Stanovy Oddílu lyžování odhlasované na výroční členské schůzi 10.1.2020.