Kontakty

Zimní akce

37. ročník Přejezdu Jizerských hor a Krkonoš

Přejezd Jizerských hor a Krkonoš 2015

Pro 37. ročník přejezdu Jizerských hor a Krkonoš byla zvolena trochu netradiční a za celou historii 36 ročníků přejezdů doposud ještě nejetá trasa z Jablonce nad Jizerou přes Kořenov na Staropackou boudu v Rokytnici nad Jizerou.

21.2.2015 se nás ráno na nádraží ve Staré Pace sešlo osm. V 6:35 hodin jsme vyjeli směr Jablonec nad Jizerou s přestupem v Martinicích v Podkrkonoší. Cílové nádraží jsme dosáhli dle jízdního řádu v 7:41 hodin.

Pěšky jsme se z nádraží vydali k dolní stanici místního lyžařského vleku „Kamenec” (1,2 km). Občerstvili jsme se jedním pivkem a nechali se vytáhnout na kopec.

První den 21.2.2015 - délka trasy asi 38 km

Tady konečně začalo plánované lyžařské dobrodružství (0 km). Po hřebenu mírným stoupáním jsme vyjeli směr lyžařský areál Šachty ve Vysokém nad Jizerou (1,7 km). Zde jsme asi 15 minut počkali, až se k nám připojí Pavel Pilař, který jel přímo z roboty ze Železného Brodu. Tím se naše hlavní skupina rozrostla o devátého člena.

Z Šachet jsme pokračovali v naplánované trase sjezdem do Sklenařic (3 km) a kolem hospody Mexiko vystoupali na Tomášovy vrchy k Tomášovu kříži (4 km). Dále jsme sjeli na Červenkovy Rovně a opět ostře stoupali k chatě Na Perlíčku (5,7 km).

Nad chatou jsme se dostali na upravené lyžařské stopy, po kterých jsme pokračovali mírně zvlněným terénem k Chatě Hvězda pod rozhlednou Štěpánkou (8,4 km). To už jsme byli v Jizerských horách a čekal nás krásný sjezd do Kořenova (10 km).

Přešli jsme hlavní silnici Tanvald - Harrachov, posilnili se sušenkou a vydali se po hřebenu směrem na Horní Polubný. Stopa na polovině hřebenu nebyla žádná sláva, ale druhá půlka byla již pěkná a cesta nám rychle uběhla (12 km). Od kostela v Polubném jsme vystoupali na perfektní jizerské stopy pod Václavíkovou studánkou (13,3 km). Tady se ti nejrychlejší na chvilku zastavili a posečkali, abychom dále pokračovali v kompletní sestavě.

Další cesta nás vedla stále mírně do kopce přes Kobylu (15,2 km) až na Mořinu pod Bukovec (16,7 km). Již řádně vyhladovělí jsme v Boudě pod Bukovcem doplnili kalorie, pokecali a těšili se na sjezd do Martinského údolí. Posilněni obědem jsme nezapoměli tradičně potěšit i ducha hor (17 km) a frčeli z kopce kolem Jizerského viaduktu (22 km) až k mostu přes Jizeru v Krakonošově (23,7 km).

Zde jsme se vrátili do Krkonoš a čekalo nás téměř dvoukilometrové stoupání na nádraží Harrachov (25,4 km). Vzhledem k pokročilému času jsme rozhodli, že tradiční návštěvu ve Formance v Harrachově vynecháme, ale přesto se nám tříkilometrovou cestu pěšky po silnici absolvovat nechtělo. Přišlo nám tedy vhod, když se u nádraží objevilo větší taxi, které nás za 200,- Kč svezlo až k lanovce na Čerťák. O cenu jsme se všichni rozdělili a tak nás toto ošizení trasy ani nepřišlo draho.

Tímto svezením se nám podařilo trochu dohnat čas. Proto jsme se rozhodli, před závěrečným stoupáním, trochu dohnat vypocené tekutiny a stavili jsme se v hospodě „U Krtka” na pár pivek.

Začalo se šeřit, tak jsme rychle dopili a vyrazili na poslední stoupání na Studenov (35,5 km). Ze Studenova jsme nesjížděli tradičně ke Kostelní cestě, ale odbočili jsme doleva a po hřebenové cestě jsme jeli až na křižovatku nad boudou. K boudě jsme pak sjeli po zadní cestě. Všem se tato cesta zdála lepší a bezpečnější a na boudu jsme dorazili bez problémů (38 km).

Na boudě proběhlo tradiční vítání, oslava i zhodnocení. Zde jsme se konečně také sešli i s lyžníky, kteří jeli kratší trasu. Ta vedla po stejné trase jako ta delší, ale pouze z Horního Polubného. V této skupině byli čtyři lyžníci včetně nejstaršího člena letošního ročníku Jirky Suchardy (77 let). Další byli Pavel Červený, Petra Tomešová a nejmladší lyžník Roman „Piskoř” Tomeš (10 let).

Bouda byla krásně vyhřátá, byla navařená vynikající polévka a připravené jiné masné i tekuté laskominy. O to vše se nám postarali naši strážci boudy, jmenovitě Květa Nýdrlová, Jana Šepsová, Eva Pakostová, Bohouš Nýdrle, Jarka Nypl a Petr Pakosta. Všem moc a moc děkuji, že pro nás vytvořili toto zázemí.

Večer jsme se také rozhodli, že druhý den se na sebe nebudeme vázat a trasu si určí jednotlivé skupinky sólově.

Druhý den 22.2.2015

Druhý den proto nebudu dlouze popisovat. Trasy jednotlivých skupin byly dle dodatečného zjištění v délkách od 10 do 15 km.

Závěrečné zhodnocení celého Přejezdu 2015 jsme provedli v „Hospůdce na Lajně” ve Staré Pace.

Nejstarším účastníkem byl Jirka Sucharda - ročník 1938.

Nejmladším účastníkem byl Roman „Piskoř” Tomeš - 10 let.

Zde naleznete grafické zobrazení  tras přejezdu.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 28. 02. 2015 | 3487 přečtení |

Vejšlap

07.01.2024:
Zpráva o činnosti OL za rok 2023
Do sekce "Ke stažení" byla vložena Zpráva o činnosti Oddílu lyžování TJ Sokol Stará Paka z.s. za rok 2023.

06.01.2024:
Termíny brigád

10.01.2020:
Stanovy
Stanovy Oddílu lyžování odhlasované na výroční členské schůzi 10.1.2020.