Kontakty

40. Přejezd Jizerských hor a Krkonoš - pozvánka

Oddíl lyžování TJ SOKOL Stará Paka pořádá o víkendu
    17. a 18. 2. 2018 pro své členy a příznivce

Vzhledem k tomu, že se jedná o jubilejní 40. ročník Přejezdu Jizerských hor a Krkonoš, pokusím se sobotní trasu naplánovat co nejvíce podobnou trase 1. ročníku.
   Píšu "pokusím se", protože hned na začátku trasy v Bedřichově dochází k problému s přístupem do stopy kvůli probíhajícím závodům souvisejících s akcí Jizerské 50. Stadion je pronajat na celý víkend firmou, která pořádá tuto masovou akci. Ani po e-mailové komunikaci se mně nepodařilo povolení vstupu do stopy po odstartování závodů získat.
   Přesto jsem se rozhodl zahájit náš Přejezd v Bedřichově ale začátek trasy oproti 1. ročníku protáhnout jinudy. Kudy, to se dozvíte kousek dál. Nejprve několik organizačních informací. Tak šup na to!!!

V sobotu 17.2.2018 ráno v 6:20 hodin se sejdeme na staropackém nádraží a v 6:31 hodin odjedeme vláčkem do Liberce. Tam bychom dle jízdního řádu měli dorazit v 7:56 hodin. Rychle přeběhneme na autobusové nádraží a ze stanoviště 19 odjedeme v 8:10 hodin do Bedřichova. U stadionu bychom měli být v 8:45. To je pěkný startovní čas. Kdyby nám autobus ujel nebo bychom se do něho nevešli kvůli Jizerské 50, tak nám další bus jede v 8:45 a to by ještě šlo. Tak a teď k těm trasám.

I.etapa – sobota 17.2.2018

Jak jsem již psal, startovat budeme v Bedřichově (0 km). Trasa 1. ročníku vedla ze stadionu na Novou Louku přes Kristiánov na Knajpu a tak dál... My obejdeme stadion a kousek vystoupáme na turistické rozcestí Bedřichov - Háj (0,4 km). Zde bychom nazuli ski a vyrazili do stopy po trase: Valešovka (1 km), Pod Prezidentskou chatou (2,1 km), Štumpeho kámen (3,3 km), hráz přehrady Josefův Důl (4,8 km), Hluboký potok (5,9 km), Kristiánovská cesta (8,5 km). Zde se dostaneme na Jizerskou magistrálu a budeme dále stoupat ke Knajpě (12,3 km). Od Knajpy nepojedeme po Kasárenské silnici, ale horu Jizeru objedeme zleva a prudkým sjezdem klesneme ke Smědavě (15,3 km). Dále vystoupáme k Bufetu (16,8 km), odbočíme doprava a po Promenádní cestě přes Bunkr (20,7 km) dojedeme na Mořinu (22,3 km). Zde už budeme za polovinou trasy, tak bychom se mohli v Chatě pod Bukovcem občerstvit.
   Pak nás bude čekat sedmikilometrový sjezd Martinským údolím kolem Jizerského viaduktu (27,9 km) k mostu přes Jizeru (29,4 km). Přejedeme most do Krakonošova a bude nás čekat nepříjemné dvoukilometrové stoupání k Harrachovskému nádraží (31,3 km). Uvidíme, jak to bude vypadat na silnici. Když nebude sníh, zujeme ski, přezujeme boty a vyrazíme po svejch do Formanky (33,7 km) nebo rounou ke Krtkovi (35 km). To se domluvíme cestou. Po doplnění tekutin se pustíme do závěrečné části etapy. Harrachovem přes Rýžoviště ( 36,7km), stoupáním na Studenov (38,4 km), po hřebeni nad Staropackou boudu (39,8 km) a konečně sjezd ke Staropacké boudě (40,7 km).

Alternativní krátká trasa plánována není. Lyžníci, kteří by chtěli absolvovat Přejezd, ale necítí se na dlouhou trasu, se musí domluvit a nějakou trasu si naplánovat. Vodítkem jim můžou být třeba předchozí ročníky Přejezdů na našem webu www.ski-starapaka.cz.

II. etapa – neděle 18.2.2018
   Trasa druhé etapy našeho přejezdu není naplánovaná. Uvidíme podle sněhových podmínek.
   Jen připomenu, že trasa 1. ročníku vedla ze Staropacké boudy přes Dvoračky na hřebeny Krkonoš a končila ve Špindlerově Mlýně. Odtud také pochází druhý název Přejezdu Jizerských hor a Krkonoš a to "Přejezd Bedřichov - Bedřichov". Dle dostupných pramenů měl Josef Pakosta ve Špindlu u cedule Bedřichov pronést památnou větu "Dva dny se z Bedřichova po horách plahočíme a nakonec jsme zase v Bedřichově". Odtud tedy Bedřichov - Bedřichov. Bylo by hezké si k výročí 40. ročníku projet i tuto trasu. Uvidíme v neděli 18.2.2018.
   Jediné co je zatím na neděli jisté je start v 9:00 hodin.

Poznámka: Trasy obou etap budou v případě potřeby přizpůsobeny požadavkům lyžníků nebo sněhovým a povětrnostním podmínkám.

S lyžařskými pozdravy „SKOL“ a „AŤ TO FRČÍ !“

Vejšlap

07.01.2024:
Zpráva o činnosti OL za rok 2023
Do sekce "Ke stažení" byla vložena Zpráva o činnosti Oddílu lyžování TJ Sokol Stará Paka z.s. za rok 2023.

06.01.2024:
Termíny brigád

10.01.2020:
Stanovy
Stanovy Oddílu lyžování odhlasované na výroční členské schůzi 10.1.2020.