Kontakty

20. 2. 2021 pro své členy a příznivce

LYŽAŘSKÉHO PŘEJEZDU
 JIZERSKÝCH HOR A KRKONOŠ

Plánování letošního 43. ročníku Přejezdu Jizerských hor a Krkonoš nebyla a není vůbec jednoduchá záležitost. Problémy nečiní ani tak nedostatek sněhu jako v minulých letech. Letos je ho pro naše účely celkem dost. Problémy dělají neustále se měnící nařízení vlády České republiky ohledně již téměř rok trvající epidemie potvorského koronaviru.
Mapa trasy - orientační

První problém je cestování do sousedního státu (Polsko) a tam vedou nejčastější naše trasy. Omezil jsem se tedy v návrhu trasy na území našeho státu. V nedávné době zakázali ubytování v rekreačních objektech jiným lidem než vlastníkům. Tím padl náš dvoudenní přejezd s přespáním na Staropacké boudě v Rokytnici nad Jizerou. Dobře, trasa bude pouze jednodenní. Vlekem se necháme z Rokytnice vytáhnout na Lysou horu, projedeme se po hřebenech a pak sjedeme někam níže na vlak (Vrchlabí, Hrabačov …). V letošní zimní sezóně je provoz vleků znemožněn a používat ho mohou pouze běžkaři. No a je to pár dní, co byl zakázán i provoz vleků pro běžkaře a turisty. Řekl jsem si, tak jo, nejde to vlekem, tak vyjedeme na veršky autobusem. Naplánoval jsem krásnou nenáročnou trasu od Špindlerovky přes Luční boudu a Strážné do Vrchlabí. No a co by ani čert nechtěl, 11.2.2021 zakázali cestovat mimo jiných dvou okresů i do okresu Trutnov. No a co myslíte, kde je Špindlerův Mlýn a Vrchlabí. Správně, je v okrese Trutnov. Tím se mě zhroutila i tato trasa. To už jsem byl docela vytočenej.
   Co nám tedy zbývá? Moc toho není! Ještě, že je u nás v Podkrkonoší taky trochu sněhu. Vždycky jsme si při Přejezdu večer na Staropacké boudě říkali, že až bude jednou u nás sníh, tak pojedeme z boudy až domů do Staré Paky. Tak co kdybychom to zkusili letos? Sice to nebude to pravé, ale alespoň si zkusíme část trasy a budeme vědět pro příště, kudy nás lyže povedou. Toho sněhu není moc a navíc je lehký, prachový a nedrží na zemi. Poslední obleva s deštěm nás připravila o velkou vrstvu základu a na zoraných polích koukaly hroudy hlíny, na které napadl tento lehký sníh a současné mrazy mu nedovolí vlhnout a přilepit se na zem. Vítr ho pak rychle odfoukne a zase kouká tráva. Tak dost, plácám, hraju si na znalce sněhu a skutek utek. Jdeme tedy na trasu.

Navrhuji trasu z Hrabačova do Staré Paky. To znamená, že to vlastně není přejezd Jizerských hor a Krkonoš, ale výlet Podkrkonoším. Délka je kolem 17 km a není nijak náročná. Pro naše ski to asi nebude to nejlepší z důvodu výše popsané kvality sněhu. Možná by se vyplatily starší lyže. 17 km není taky nijak velká vzdálenost, ale stopa žádná nebude a tak si ji budeme muset razit sami. To nám dá taky trochu zabrat.
   Prostě si uděláme takový krátký půldenní výlet, projdeme se na lyžích, cestou poklábosíme a po dosažení cíle se odebereme k domovům. Hospody zavřené, tak nebude ani žádné zhodnocení. Snad příště…

Teď organizační data:
   V sobotu 20.2.2021 se v 8:20 sejdeme na vlakovém nádraží ve Staré Pace a v 8:35 odjedeme směrem na Martinice v Krkonoších. Tam přestoupíme na Jilemnici a v Hrabačově budeme v 9:15. To by nám na tak krátkou trasu mělo bohatě stačit. Ze stanice přejdeme do „centra“ Hrabačova, vyškrábeme se na první kopeček, nasadíme ski a vyrazíme ku Pace. Trasu nebudu popisovat, ani bych nevěděl jak. Najdete ji na tomto odkazu, kde si ji můžete naštudovat, popřípadě změnit, když budete znát nějakou lepší.

Na závěr bych nám všem popřál, aby ten nahoře, co řídí počasí na nás myslel a zachoval nám do příštího týdne alespoň ten drobek sněhu. Jinak už nevím co bych naplánoval.

Lyžnicím a lyžníkům SKOL!“

Vejšlap

07.01.2024:
Zpráva o činnosti OL za rok 2023
Do sekce "Ke stažení" byla vložena Zpráva o činnosti Oddílu lyžování TJ Sokol Stará Paka z.s. za rok 2023.

06.01.2024:
Termíny brigád

10.01.2020:
Stanovy
Stanovy Oddílu lyžování odhlasované na výroční členské schůzi 10.1.2020.