Kontakty

Turistika

Cyklo výlet na Smrk 2021 - pozvánka

Cyklo výlet na Smrk
   Oddíl lyžování TJ Sokol Stará Paka z.s. pořádá o víkendu 25.6 – 27.6.2021 již tradiční 10. cyklistickou vyjížďku s názvem "V sedle za rozhlednami". Stejně jako v loňském roce jsou státní hranice s Polskem stále uzavřeny jako opatření proti šíření koronaviru a proto se musíme opět omezit pouze na trasu Českou republikou. Pakliže by do našeho víkendu došlo ke změně, není problém vyrazit po klasické trase na Smrk. Ale to se uvidí později...

Teď popíšu organizační záležitosti.
   Celá akce začíná v pátek 25.6.2021 v 18:00 srazem účastníků na Staropacké boudě v Rokytnici nad Jizerou. Večer se domluvíme a probereme navrženou trasu (viz níže) a čas startu. Když bude hezky, můžeme při tom opéct nějakého buřta.
   Ráno 26.6.2021 po snídani bychom vyrazili na kola. S obědem počítám někde na trase. Po návratu na boudu v odpoledních hodinách provedeme zhodnocení akce. Ráno 27.6.2021 po snídani a úklidu se vytrousíme k domovům.

Návrh trasy:
   Z výše uvedených důvodů navrhuji trasu pouze Českou republikou po nejbližších rozhlednách v okolí Rokytnice nad Jizerou. Z boudy vystoupáme tradičně na hřebenovou cestu a vydáme se zkratkou ke Kládové cestě jako při trase na Smrk. Pokračovat budeme po Kládovce a na první větší odbočce v pravotočivé zatáčce zahneme vlevo a propojkou sjedeme k Mumlavě a přes most na rozcestí Lubošská bystřina. Za mostem odbočíme opět vlevo a podél Mumlavy pozvolně klesneme k Mumlavskému vodopádu. Od vodopádu sjedeme vpravo po Harrachově cestě až na hlavní silnici a po ní vlevo do sklárny a pivovaru. Když bude otevřen stánek, tak bychom mohli ochutnat místní pivko "Františka". Po ochutnávce vyrazíme dále dolů po státovce a hned odbočíme vpravo směrem k nádraží Harrachov.
   Z nádraží klesneme lesem k mostu přes Jizeru na dolní konec Martinského údolí. Za mostem vlevo a po asi 200m začneme stoupat přes nádraží Kořenov až ke kostelu v Horním Polubném. Na křižovatce před kostelem odbočíme opět vlevo a po hřebenu přejedeme do Kořenova. Tam bychom mohli zkusit poobědvat například v Restauraci U zvonku. Pak budeme stoupat přes Příchovice na naši první rozhlednu. Tou je Štěpánka - nejkrásnější rozhledna Jizerských hor. Po prohlídce rozhledny klesneme po Staré silnici přes hospůdku Prdek až do Sklenařic. Prdek bychom neměli minout. Je tam minipivovar a třeba se nám podaří pivko ochutnat. Pokud bude otevřeno v hospodě Mexiko ve Sklenařicích budeme mít další možnost oběda. Ze Sklenařic se pěkně svezeme až do Jablonce nad Jizerou, kterým pouze projedeme směr Poniklá. Po opuštění Jablonečka odbočíme na první křižovatce vlevo a budeme stoupat na Buřany a Františkov.
   Po necelých 4km stoupání odbočíme vlevo a opět vystoupáme na Sachrův hřeben. Na hřebenu zase vlevo směrem na kopec Stráž. Na této skále nad Rokytnicí nad Jizerou jsou budovány čtyři nové rozhledny, které budou slavnostně otevřeny až na konci června 2021. Myslím, že se nám přesto podaří se z nich rozhlédnou ještě před velkou slávou. Po rozhledech nás už čeká jen sjezd do Horní Rokytnice a stoupání alejí na Staropackou boudu.

Trasa je trošku náročnější. Délka je do 50 km, ale převýšení by mohlo být kolem 1100 výškových metrů. Trasa se dá i kdykoliv zkrátit a i zastávek na občerstvení a odpočinek může být více dle dohody na trase.
    Vzhledem k délce trasy nemusíme ani tolik pospíchat ráno se snídaní a mohlo by nám stačit když vyrazíme v 10:00.

Trasa naplánovaná, termín určen, organizační pokyny uděleny, tak co dál? Potraviny si nabalte na páteční a sobotní večeři a sobotní a nedělní snídani. A taky něco na kolo, kdyby se nám nedařilo s obědem. Ale hlavně aby nám vyšlo počasí a výlet se povedl.

Ještě na závěr. Kdo by potřeboval na Staropackou boudu přijet autem, musí si zajistit povolenku na vjezd buď na obecním úřadě v Rokytnici nad Jizerou nebo přes pana Straňáka. Bez povolenky je nutné auto odstavit pod ouvozem asi 1km od Staropacké boudy.

Vzhůru do sedel a hurá do kopců.
Za Oddíl lyžování

Vejšlap

07.01.2024:
Zpráva o činnosti OL za rok 2023
Do sekce "Ke stažení" byla vložena Zpráva o činnosti Oddílu lyžování TJ Sokol Stará Paka z.s. za rok 2023.

06.01.2024:
Termíny brigád

10.01.2020:
Stanovy
Stanovy Oddílu lyžování odhlasované na výroční členské schůzi 10.1.2020.