Kontakty

Vejšlap 2023 - pozvánka

Tradiční prázdninový vejšlap
za historií lyžování v Podkerkonoší

Jako lyžařský oddíl bychom se také měli trochu věnovat tradicím a proto letošní „Vejšlap 2023“ věnujeme prozkoumání historie lyžování v Podkerkonoší.
   Toto osvěžení znalostí a hlavně načerpání nových neznámých informací provedeme v sobotu 2.9.2023. Nebojte, nebude to daleko. Jen se malinko projedeme vláčkem a hlavně se trochu projdeme. Objektem našeho poznávání bude ne dlouho otevřené Muzeum lyžování v Dolní Branné, které sídlí jak jinak než v čísle popisném 1. Na možnou trasu letošního vejšlapu mně upozornila naše lyžnice Evička Kloučková a já jí tímto velice děkuji.
Návrh trasy
   Jak jsem tedy psal výše, naším cílem bude Dolní Branná. Ale jak se tam dostaneme? Jednoduše vlakem. Do obce přeci vede přímé vlakové spojení. Né, né, tak jednoduché to nebude, jedná se přeci o vejšlap.

Ráno v sobotu 2.9.2023 se vejšlapu chtiví zájemci sejdou v 8:30 hodin na vlakovém nádraží ve Staré Pace a v 8:38 hodin vyjedeme spěšným vlakem do Martinic v Krkonoších s příjezdem v 8:56 hodin. Odtud vyrazíme pěšky pěkně po svejch lesy a lukami do Dolní Branné č.p. 1. Trasa není náročná a její délka je asi 5,3 km. Klidnou chůzí bychom měli být u muzea kolem 10:30 hodin. To je trochu problém, protože otevírací doba muzea je od 9:00 do 11:00. Ale nebojte, vše jsem vyjednal a zaměstnanci muzea byli velice vstřícní a nemají problém tam s námi zůstat i po dopolední zavírací době.

Ukončení prohlídky očekávám kolem obědového času. Tady nastal v plánování další složitý problém. V Dolní ani v Horní Branné není v současné době žádné otevřené restaurační zařízení. Vlastně jedno je. V Horní Branné je Zámecká restaurace s provozní dobou 16:00 – 22:00 hodin a to nám do karet moc nehraje. Nicméně se s paní majitelkou podařil vyjednat oběd po 12:00, ale za podmínky pouze jednoho jednotného jídla. Dostal jsem na výběr guláš s knedlíkem nebo řízek s bramborem. Vybral jsem tedy řízek. Zdál se mně univerzálnější, někdo třeba guláš nejí.

Z muzea se tedy přesuneme po svejch 2,8 km do Horní Branné na oběd do Zámecké restaurace. Zde si odpočineme, nasytíme žaludky, svlažíme volátka, prohodíme pár hodnotících slov a pak bychom se vydali na zpáteční cestu.

Z restaurace opět po svejch zpět do Martinic v Krkonoších na nádraží tentokrát po červené turistické značce. Délka trasy je asi 4,8 km. Vlaky na Starou Paku jedou v 15:00, 17:00 a poslední v 19:04 hodin. Trasu bychom mohli zvládnout přibližně za 1 hodinu. Tomu musí odpovídat i čas odchodu z restaurace, abychom v Martinicích nemuseli čekat 2 hodiny na další vlak v případě, že nám ten předchozí o chvilku ujede. V obci není kam se uchýlit.
   Kdo by nechtěl absolvovat cestu do Martinic, může se vrátit zpět k Dolní Branné asi 2,1 km na vlakovou zastávku. Zde vlaky jedou 14:54, 16:54 a poslední 18:58 hodin.
   Snad jsem z organizačních informací popsal vše. Teď už se jen těšit na dobré počasí a hlavně na hodně turistů. Prosím přijďte v co možná největším počtu. Už jen kvůli restauraci, kde jsem je přesvědčil, že nás bude nejméně 10. Tak aby nenastal problém.

Těším se na společné kilometry.

Kilometrům zdar.

Vejšlap

07.01.2024:
Zpráva o činnosti OL za rok 2023
Do sekce "Ke stažení" byla vložena Zpráva o činnosti Oddílu lyžování TJ Sokol Stará Paka z.s. za rok 2023.

06.01.2024:
Termíny brigád

10.01.2020:
Stanovy
Stanovy Oddílu lyžování odhlasované na výroční členské schůzi 10.1.2020.